Tumblr Icon RSS Icon

Anchor Quits Russian Funded TV Network On Air Over Putin’s Invasion Of Crimea

Posted on

"Anchor Quits Russian Funded TV Network On Air Over Putin’s Invasion Of Crimea"

Share:

google plus icon

Russian anchor

An anchor for Russia Today, an American network funded by the Russian government, resigned live on-air Wednesday in protest of that country’s ongoing intervention in the Ukrainian nation of Crimea.

Citing her own family’s history of immigrating to America in order escape the Soviet forces during the Hungarian revolution, Washington corespondent Liz Wahl told viewers that she “personally cannot be part of a network funded by the Russian government that whitewashes the actions of Putin.” Watch it:

Wahl’s comments come just days after another RT host, Abby Martin, announced on her program “Break the Set” that “what Russia did is wrong,” and that, “military intervention is never the answer.” Following those remarks, RT management claimed that Martin had been “misled by American mainstream media,” but claimed that the network “doesn’t beat its journalists into submission, and they are free to express their own opinions, not just in private but on the air.” RT added that it would send Martin to Crimea “to give her an opportunity to make up her own mind from the epicenter of the story.” Martin told reporters, however, that she would not be making the trip.

[HT: The Wire]

Tags:

« »

By clicking and submitting a comment I acknowledge the ThinkProgress Privacy Policy and agree to the ThinkProgress Terms of Use. I understand that my comments are also being governed by Facebook, Yahoo, AOL, or Hotmail’s Terms of Use and Privacy Policies as applicable, which can be found here.